Dinsdag 27 september

27 september 2016

Jannie en Hendrie zijn inmiddels alweer thuis, we waren nog van plan om een boot tocht te doen met bbq maar helaas zat het weer niet helemaal mee. Het waaide veel te hard en 's avonds was het dan ook zo koud dat er extra vesten gekocht moesten worden...sterker nog, we zitten met handdoeken aan de bar buiten.
Ondertussen hebben we Bert en Silvia leren kennen. Deze mensen komen hier ook al 20 jaar. Supergezellige mensen wat je wel een beetje als vader en moeder kunt beschouwen..hun verblijven hier elk jaar 6 weken. 2 keer veel te lang met hun doorgezakt in de Albatros bar maar tja dat krijg je als het gezellig is..Gisteren hebben we ze gedag gezegd, maar ik ga zeker contact met ze houden.
Gisteren gingen we met Sami, Ismail en Ali mee met de boot. Ik had voor hun een fles Raki meegenomen. Hun betalen hier het dubbele van wat wij in Nederland betalen..en omdat we elk jaar gezamenlijk een avond borrelen zouden we dit gisteren ook doen...
Vlees bij de slager gehaald, groente bij de groenteboer..uiteraard bier..en klaar om te gaan...helaas was Romano al niet fit en heeft nu dan ook de griep. Dus toen we terug keerden van het strand, hebben we hem dan ook afgezet zodat hij lekker onder de wol kon...wij zijn met zn 4 verder gegaan..ik was ondertussen gevallen over zo'n stomme opstap op de boot. Nou ja opstap, leek wel een balk. Ik had nog geen borrel gehad en het ging al mis. Dit gebeurde me tot 2 x toe. Gelukkig was ik niet de enige..we waren inmiddels al mooi aan de borrel..je kent het wel..in het donker gezellig keuvelen, drinken en eten..Turkse muziek erbij. Heerlijk alles primitief maar super gezellig. Ismail wou foto's maken en loopt achteruit. we horen wat lawaai en kijken naast ons, valt Ismail ook over die balk, maar terwijl hij valt blijft hij foto's maken wat een hilariteit..we hebben echt een 30 minuten zo vreselijk gelachen...die foto's waren ook hilarisch ..later wil hij plassen, stoot hij zijn hoofd aan een stang. Bloeden als een rund..het zat hem ook niet mee...
Uiteindelijk moest ik ook naar het toilet, maar ja die is natuurlijk niet aanwezig. Dan maar met de kont over de reling heen.
Nu moet je dit dan wel op een plek doen waar niks meer uitsteekt na de reling. Ik dacht dat ik over boord hing, maar er bleek nog iets achter te zitten waardoor het zo de boot weer in liep nou die jongens weer dikke schik natuurlijk...4 halve liters verder besloten we om nog even in de bar een afzakkertje te nemen...nou ısmail zijn wandeling eindigde in de tuin werkelijk ik piestte in de broek..hij viel zo om. De Raki viel toch iets anders dan hij had verwacht...ook selfies maken met drank op kost bij sommigen enige moeite...geeft niks dit leveren ook weer mooie herinneringen op..ik zal ze maar niet op internet gooien want ze zijn niet echt toonbaar.
Het was nog lang gezellig maar toch ook wel blij dat ik op bed lach..ppfffff even genoeg alcohol.